Geografisk begränsning
Wallmo Art and Designs e-handel omfattar idag endast leveransadresser i Sverige.
Leveranstider
Lagervaror
Inredningsdetaljer som finns färdiga på vårt lager, har normalt en leveranstid på 3-5 dagar. Skulle en vara tillfälligt vara slut på lager kan leveranstiden bli längre. Vid varje produkt anges ungefärlig leveranstid.
Beställningsvaror
Fine Art-prints är beställningsvaror; vi har inga färdiga prints på lagerhyllor utan färdigställandet startar först när vi får kundens order. Våra leveranstider varierar och kan uppgå till 2-3 veckor beroende på tryckeriet och deras leveranstider. Vid varje produkt anges ungefärlig leveranstid.
Frakt och leverans Sverige
Kostnad för frakt
Normalfrakt uppgår till 69 kr. När det gäller större beställningsvaror som Fine Art-prints uppgår frakt + emballage till 149 kr. Originaltavlor och annan konst avtalas individuellt genom direktkontakt med oss på Wallmo Art and Design; kontakt@wallmodesign.se. Då står kund för emballage samt frakt; valfritt hemleverans eller till ombud.
Varubrev
Små försändelser som får plats i brevlåda levereras direkt hem till dig i brevlådan utan avisering med PostNord. Om brevet inte får plats skickas det till närmaste postombud för Varubrev.
Paket till ombud
Mindre försändelser som inte får plats i brevlåda skickas som ett paket till närmaste ombud. I samband med leverans får du en avisering i form av ett sms till det mobiltelefonnummer du angivit. I annat fall får du ett mail om du angivit det eller en postavi hemskickad till dig när paketet ankommit utlämningsstället. Vid uthämtning skall du uppvisa giltig legitimationshandling. Om du inte hämtar paketet returneras det efter 14 dagar.
Paket hemleverans
Du kan också välja att få hemleverans av paket som inte får plats i din brevlåda, framförallt originaltavlor. Anmäl ev hemleverans genom mail till kontakt@wallmodesign.se. De skickas då med Bring eller DHL och levereras hem till din dörr. Avisering sker via sms eller mail för överenskommelse om leveransdag och tidsintervall. Paketet lämnas ut mot kvittens. Om du inte är hemma vid leveranstillfället aviseras du om hur paketet kan erhållas. Om du inte bokar leverans returneras paketet efter 14 dagar.
Övrigt gällande leverans
Ej uthämtade/leveransbokade paket
Wallmo Art and Design ansvarar inte för ej uthämtade eller ej leveransbokade paket. Paket som returneras till oss fraktas på din risk och vi ansvarar heller inte för varan efter det att den har returnerats till oss. Det är därför viktigt att du hämtar ut eller tar emot ditt paket. Om du ångrar ditt köp gäller ångerrätt och de villkor som anges vid retur. Detta gäller endast lagervaror.
För outhämtade/ej levererade paket hos ombud debiterar vi en avgift om 250 kr vilket motsvarar våra kostnader för frakt, returfrakt och hantering.
Om leveransförseningar eller avvikelse uppstår utifrån din preliminära leveransvecka meddelar vi dig via e-post eller telefon. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav till kund gällande leveransförseningar.
Har du frågor om din leverans?
Kontakta oss på telefon 0725-568790 eller via e-post till kontakt@wallmodesign.se.
Betalning & säkerhet
Kortbetalning
Vi accepterar betalning med Visa, American Express or MasterCard genom PayPal eller PayPalkonto. Vid betalning med kort fyller du i ditt kortnummer, kortets giltighetstid och CVC/CVV-kod. Vänligen observera att det ej är möjligt att göra eventuella justeringar på en order om man valt Kortbetalning som betalsätt.
Personuppgifter & sekretesspolicy
De person- och kontaktuppgifter du lämnar till oss i samband med köp eller annan kontakt hanteras med största respekt och i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). När du lägger en beställning hos oss godkänner du att vi använder och lagrar dina uppgifter i våra datasystem för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Det handlar t.ex. om att kunna leverera dina varor, leveransavisera men också om att informera dig om nyheter och erbjudanden. Läs mer i vår Integritetspolicy.
Cookies
En cookie är en liten textfil som lagras på din dator eller mobila enhet. Cookien i sig innehåller inte någon personlig information, som din e-postadress eller ditt namn, utan används endast för att förenkla för dig i användandet av vår webbplats. Den kommer heller inte att påverka din dator på något sätt.
Våra cookies används även för att vi ska kunna få en tillförlitlig statistik över våra besöksflöden, något som kan hjälpa oss att inte bara bibehålla, utan också att förbättra den service vi erbjuder dig som besökare. Vi kommer inte att använda cookies i några andra kommersiella syften. Vi använder även cookies för att kunna rikta relevant marknadsföring till dig. Wallmo Art and Design använder Google Analytics från Google som analysverktyg, vilket är en tjänst som också använder sig av cookies.
Våra cookies används för att underlätta för både dig som besökare och för oss, och förbättrar normalt sett de tjänster vi erbjuder. Några av våra tjänster behöver cookies för att fungera korrekt, medan andra förbättrar tjänsterna för dig.
Om du fortsätter att använda vår hemsida utan att ändra dina inställningar, utgår vi från att du inte har några problem med att ta emot våra cookies.
Du kan enkelt radera cookies från din dator eller mobila enhet via webbläsaren. För instruktioner om hur du hanterar och raderar cookies, gå till alternativet "Hjälp" i din webbläsare. Observera att du, om du väljer att avaktivera cookies, inte kommer att kunna utnyttja alla funktioner på vår hemsida.
Reklamation & ångerrätt
Reklamation
Vid transportskador, se under rubriken Transportskador.
Du har enligt konsumentköplagen alltid 3 års reklamationsrätt avseende produktfel. Den förutsätter att reklamation sker så snart felet kunnat konstateras. Rätten att reklamera gäller inte fel som uppkommit till följd av bristande skötsel, felaktigt handhavande eller normal förslitning.
Vi arbetar kontinuerligt med att säkerställa att våra produkter håller högsta kvalitet innan de levereras till dig. Skulle du mot förmodan upptäcka ett fel så var vänlig meddela oss omgående via e-post till kontakt@wallmodesign.se. Underlätta gärna din reklamation genom att dokumentera ev. synliga skador/förändringar med bilder. Kvitto skall kunna uppvisas vid eventuell reklamation.
Efter mottagen reklamation kontaktar vi dig för avhjälpande av felet och svarar för att varan byts ut. Vid godkänd reklamation kan den lösas genom att du får returnera varan. Då står Wallmo Art and Design för returfrakten. Vi översänder eventuella returkoder/fraktsedel. I de fall reklamation inte godkänns faktureras fraktkostnaden dig i efterhand.
Varans beskaffenhet
Wallmo Art and Designs produkter tillverkas delvis i naturmaterial såsom linne, lera och papper. Naturmaterial är levande och därför kan avvikelser förekomma beträffande färg, form och yta. Avvikelser mellan olika produkter till följd av ovanstående är alltså avsiktliga och medför inte att varan skall anses som felaktig. Fine Art-prints levereras rullade i rör och behöver motrullas eller plattas ut innan de hängs upp. En print per rör. Ram ingår ej.
Ångerrätt - distanshandel
Vid köp i vår e-handel gäller distanshandelslagen. Det innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp av lagervaror (dvs varor med leveranstid 3-5 dagar) inom 14 dagar efter det att du mottagit varan.
Varan ska vara i lika gott skick som när du fick den, vilket betyder omonterad, oanvänd och oskadd. Originalemballage måste sparas och följa varan.
När du utnyttjar ångerrätten står du som kund för returfrakten.
Beställningsvaror - ingen ångerrätt
Vid köp av våra varor med angiven leveranstid över 5 dagar, är dessa varor specialtillverkade eller har på annat sätt fått en tydlig personlig prägel för dig. Då gäller inte ångerrätten.
Retur av vara
Önskar du returnera en vara och vill ha hjälp att boka din returfrakt - kontakta oss på tel. 0725-56 87 90 eller via e-post till kontakt@wallmodesign.se.
250 kr för mindre försändelser som lämnas till PostNords ombud.
Transportskador
Vid leverans skall godset alltid kontrolleras. Avvikelser (godsskada, emballageskada, saknat kolli) skall noteras på frakthandlingen/handscannern och signeras av chaufför och mottagare. Samma förfarande gäller vid hämtning av paket/gods hos paketombud/godsterminal. Anmälan skall omgående göras till vår reklamationsavdelning på tel. 0725- 56 87 90 eller via e-post till kontakt@wallmodesign.se.
Om skadan upptäcks vid uppackningen skall detta anmälas till reklamationsavdelning senast inom 4 dagar från mottagandet. För en effektiv och snabb hantering av reklamationen bör digitala bilder på godsets emballage samt bilder på den skadade varan bifogas och skickas till kontakt@wallmodesign.se. Observera att varorna inte får förflyttas eller användas innan reklamationsärendet är slutfört samt att emballaget sparas för ev. besiktning.
Övrigt
Fakta- och prisuppgifter som förekommer på Wallmo Art and Designs hemsida lämnas med reservation för felskrivningar, leverantörers prishöjningar samt för slutförsäljning.
Fotografier som publiceras av Wallmo Art and Design har olika rättighetsinnehavare och vid önskemål om användning av dessa i andra sammanhang krävs en kontakt med oss.
Tänk på att bilder inte alltid med exakthet återger produkternas verkliga utseende. Bildskärmsinställningar och färgåtergivning påverkar detta.